L'Artisan coverfoto

Voorverpakte vleeswaren voor élke vakman

L’Artisan is fijne charcuterie van ambachtelijke kwaliteit. Zeven eerlijke en heerlijke fijne vleeswaren, handig voorverpakt in kleine porties om zo mee te nemen – of het assortiment van L’Artisan in één zin samengevat. Meteen ook de kant-en-klare oplossing voor de (selfservice) koeltoog of automaat van elke vakman die zijn klanten vlot wil bedienen. 

7 charcuterie-klassiekers

L’Artisan biedt een gevarieerd assortiment van 7 charcuterietoppers. Van klassiekers zoals hespenworst en Meesterlyck ham tot verfijnde gevogeltesalami’s, gebraden kipfilet, Ardense filet en Pain D’Ardenne. Milieuvriendelijk verpakt met een artisanale, premium look: stijlvol in eenvoud. Zo past L’Artisan perfect in elke zaak.

“Voor uw klanten is L’Artisan gewoon uw ‘huismerk’.
Voor u is L’Artisan de garantie voor happy klanten. En meer omzet.”

L'Artisan assortiment

Brood en beleg, de perfecte match

An en Xavier van bakkerij Clarysse in Heestert (Zwevegem) zijn al langer overtuigd dat verse vleeswaren een meerwaarde zijn in hun zaak. “Brood en beleg vullen elkaar aan. De combinatie zorgt voor tevreden klanten én extra sales”, weet An.

Win-win voor u en uw klanten

De artisanale bakkerij – An en Xavier zijn de derde generatie in de familiezaak – is in de streek gekend voor haar klaaskoeken en het uitgebreide assortiment brood. Klanten vinden er meer dan 25 verschillende broodsoorten, maar ze kunnen bij bakkerij Clarysse dus ook terecht voor iets lekkers óp hun boterham.

“Naast brood verkopen we ook beleg, van fijne vleeswaren tot diverse soorten kaas, maar ook wat essentiële zuivelproducten, koffie, enzovoort. Een bewuste keuze”, zegt An. “We zijn doorlopend open van 7 uur ’s morgens tot 7 uur ’s avonds en ook op zondag ontvangen we de hele dag door klanten. Beleg doet het bijzonder goed op die momenten, wanneer mensen naar hun werk vertrekken, een snelle lunch zoeken ‘s middags en na het werk terugkeren naar huis. Ze vinden bij ons altijd wel een lekkere hap. Ook op zondag, als andere winkels gesloten zijn, piekt de verkoop van beleg.”

Met een breed assortiment spelen An en Xavier slim in op de behoeften van hun klanten. “De ene producten verkopen de andere. Klanten zien een wit brood, kaas en ham, en de beslissing is gemaakt: vanavond staan er croque-monsieurs op tafel”, lacht An. “We bieden een totaaloplossing aan en dat weten onze klanten te appreciëren. En wij verkopen méér. Win-win dus.” 

Kwaliteit smaakt altijd naar meer

Op de vraag waarom An voor L’Artisan van Imperial kiest, is ze stellig: “De kwaliteit. Punt. De klanten vinden het lekker en dat is toch het belangrijkste. Er is ook variatie in het assortiment van L’Artisan, waardoor iedereen zijn favoriete charcuterie bij ons kan vinden.”

De winkel van de bakkerij is niet zo groot. Er moet efficiënt met ruimte worden omgesprongen. Zo is er bijvoorbeeld weinig plaats voor een snijmachine. “En we zijn nog altijd een bakker hé, geen slager,” lacht An. “Maar we willen onze klanten wél iets extra’s aanbieden.” De voorverpakte vleeswaren van L’Artisan zijn dan ook de ideale oplossing voor de bakkersvrouw: “Het oogt mooi in de koeltoog, alsof we het zelf verpakt hebben. Het valt op en verkoopt zichzelf.”

L'Artisan sfeerfoto